Ana Sayfa

11 Ocak 2012 Çarşamba

Marc Jacobs Creates MARCFAM

Sizce hangi markanın aklına,  müşterilerinin sosyal medyada paylaştıkları fotoğrafları dijital ortamda biraraya getirmek gelir? Tabii ki Marc Jacobs' un!


Marka kurucuları Marc Jacobs ve Roberty Duffy ekzantrik karakterleri ile yarattıkları farklı, ileri görüşlü fikirleri ile hayranlarınla kendileri için verimli olacak şekilde işbirlikleri yapmaya devam ediyorlar. Sosyal medyanın gelişiminden ve popülerliğinden yararlanan markaların başında gelen Marc Jacobs, markanın pazarlama stratejilerini başarılı bir şekilde hayata geçiriyorlar.

Ekim 2011’de, Marc Jacobs tüm müşterileri için kendi fotoğrafları vevideolarını koymaları için marka sitesinde bir bölüm ayırarak, MarcFam hashtag iyle,portal üzerinden bir yarışma hazırladı.

Marc Jacobs’ un uluslararası alanda başlattığı bu fotoğraf paylaşma kampanyasının çıkış noktası ise markanın sosyal medya ve internet reklam müdürü Daniel Plenge söylemine göre, Marc Jacobs ve ekibinin yaz kampanyası için fikir arayış süreci. Bir sene önce marcjacobs.com üzerinden başlattıkları reklam kampanyaları ile beraber, müşterilerine heyecan verici deneyimler yaşatmaya başlatan marka, takipçilerinden gelen fotoğraf, video ve mailleri neden kampanyaları içerisinde kullanmadıklarını farkettiler ve 2011 tatil sezonu için, aile ve arkadaşların birbirlerine hediye alıp vermesi fikri üzerine yoğunlaştılar.


Verilen mesaj ise gayet basitti;" Tatil için Marc Jacobs ailesine katıl"!! Marc Jacobs verdiği bu mesajdan daha sonra, bu kampanyayı parçalara bölmeye karar verdi  ve sosyal medya aracılığıyla müşterilerini kendi tatil hikayelerini fotoğraflarıyla beraber kendi siteleri üzerinden tüm dünyaya paylaşmaya davet etti. MarcFam ismini verdikleri micro-site sayesinde müşterilerinin eğlenceli vakit geçirmesini amaçlayan markanın projesi, her geçen gün yayılmaya ve moda dünyası için özel bir fotoğraf albümü oluşturmaya devam etmekte.

Marka, kampanya dahilinde müşterilerdee, MarcFam’ in farkındalığının arttırılması için güncellemeler yapmalarını ve twitter, foursquare ya da instagram üzerinden yükleyecekleri fotoğraflara MarcFarm hashtag i koymalarını istemiş, beğendikleri fotoğrafları ise aynı facebook gibi Like butonundan beğenebileceklerini , en çok beğenilen fotoğrafın ise  Marc Jacobs’ tan alışveriş yapmaya hak kazanacağını belirtmiş.

2012 yılında da aktif olarak kampanyanın yürütüldüğü ve şimdiye kadar 1.500’ten fazla fotoğraf yüklenen siteyi  incelemek ve özel anlarınızı paylaşmak istiyorsanız, sizleri www.marcfam.marcjacobs.com ‘ a davet ediyorum:)



How do you bring together the social photos your customers are sharing? If you did bring them all together, what would it look like? Well Marc Jacobs has the answer. The brand founders, Marc Jacobs and Robert Duffy, attract many different creative, forward thinking, eccentric personalities and know just how to cultivate fruitful collaborations with these groups. This has been translated into the brand’s marketing strategy since it started leveraging social media.

In October 2011, Marc Jacobs created a home for all of their customers photos and videos within their main website. Any social content labeled with the hashtag #MarcFam was pulled into the retailer’s visual content portal. Here’s how it all worked:

Marc Jacobs international 2011 photo sharing campaign

“In early October we started dreaming up a ideas for a holiday campaign,” says Daniel Plenge, director of e-commerce and social media, Marc Jacobs. “Since launching ecommerce on marcjacobs.com last year, we’ve experimented with a some fun ways to generate excitement and interest among our customers, but we’ve never tied photography, video, social media and email blasts together into one cohesive effort until this campaign.”



For the 2011 holiday season, the brand wanted to focus on the idea of reuniting family and friends and the joy of giving, receiving and unwrapping gifts. The message was simple: Join the Marc Jacobs family for the holidays.
Marc Jacobs then decided it would release pieces of the campaign through each of their social channels and at the same time invite our customers to share their own holiday experiences and images with us. The #MarcFam micro-site allowed them to do just that in a fun, easy way and it continues to be an ever-growing, global family photo album of fashion.

In the campaign, customers were asked to:

Join the Marc Jacobs family for the holidays. The brand leveraged email blasts, social updates and videos prior to #MarcFam launch to build awarness.
Tag Twitter, Foursquare or Instagram photos with #MarcFam. Once customers had followed and tagged their photos, they were added to the brand’s holiday album at http://mjin.tl/mrcfm.



Explore the content. Viewers of the site can click on images to zoom and reveal share options or “Like” their favorite ones.
Best photos reap rewards. The most-liked photos win Marc Jacobs merchandise.  Customers found out about the incentives through messaging in social updates and video descriptions after the campaign launched.

Marc Jacobs believes in fashionably doing good

Wherever there’s a Marc Jacobs store, the brand makes every effort to help the communities the are in. They coordinate events, design products and donate to causes, local programs and education. One great example that fueled this campaign was when March Jacobs sponsored the Provincetown Beaux Arts Ball in an effort to raise money for the renovations for the Town Hall. Over 70 employees went up to Provincetown, Masscheuettes to help with the event.
To date, there have been over 1,500 photos and direct site visits. The site will continue to run in 2012 and allow brand fans and customers to continue to share their moments.

Source; click!

2 yorum:

.: Renkli Bilezikler :. dedi ki...

bayıldım! nasıl haberim olmaz! sanırım bütün postlarını okuyacağım!

Selin Çetinkaya dedi ki...

çok sevinirim:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...