İstanbul Fashion Week’in üçüncü günü, çadırda düzenlenen IMA Workshop’u ile başladı!.. Bugünün ve geleceğin tasarımcılarını yetiştiren ve moda konusunda pek çok eğitim veren Istanbul Moda Akademisi, IFW 20112 ilk defa düzenlediği workshop serisini bu sezon da devam ediyor..
DiceKayek ve Ayaydın-Miroglio Grup ile Türkiye’de ilk defa tasarım ve endüstrinin buluşmasıyla, DiceKayek tasarımlarının İpekyol-Machka’da hayat bulduğu markanın hikayesinin anlatıldığı söyleşi, tasarımcılar Ayşe ve Ece Ege ile Ayaydın Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın’ın katılımında ve Yaprak Aras moderatörlüğünde gerçekleşti.
Geçtiğimiz sezon , moda haftalarında gerçekleştirilen defilelerininin backstage, styling ve koreografi ayaklarının anlatılıp tartışıldığı workshop’ta IMA, bu sene DiceKayek tasarımcıları Ayşe ve Ece Ege ile Yaşlçın Ayaydın’ı ağırladı.
Öncelikle Yalçın Ayaydın’ın dostları Ayşe ve Ece Ege ile sıfırdan oluşturdukları “Machka” markasının doğuşunu anlattığı söyleşide attıkları ilk adımın, marka ismine ve logosuna nasıl isim verdikleri oldu. Hem Türkçe hem de İngilizcede kolay telaffuz edebilmesi için bu şekilde bir isim düşündüklerini belirten Ayaydın, Machka’nın Bulgarcadaki anlamının kedi olması sebebiyle, logonun kedi olmasına karar verildiğini söylüyor.
Marka isim ve logolarını karar verdikten sonra Ayaydın’ın kendilerine sundukları mükemmel sistem sayesinde, tasarımcı ve marka olarak profesyonel bir şekilde çalışarak çok kısa sürede mağazalarını açtıklarını belirten tasarımcılar, ismiyle de hoş bir birliktelik olması amacıyla Maçka’yı ilk lokasyon olarak seçtiklerini belirtiyor.
Dice Kayek markasının yurtdışında edindiği başarılara ve marka tasarımcılarının kabiliyetine son derece güven duyduğunu belirten Ayaydın, yeni başlayan tasarımcılara da kendi markalarını kurmadan önce moda sektöründe yer edinmiş markalarda kurulmuş hiyerarşilerde iş deneyimi sahibi olmalarının gerekli olduğunu vurguladı.
Bir marka oluştururken ilk adımın tasarımın yapılandırılması olduğunu söyleyen tasarımcılar, Machkaiçin yönetimin kendilerine sunduğu paket programlama ile hiç zorlanmadıklarını söylediler.
DiceKayek ve Machka markaları için tasarım yaparken farklı ürünler sunmak adına ne gibi çalışmalar içine girildikleri sorulan tasarımcılar, Machka’nın daha çok iş hayatı içinde aktif rol oynayan kadınlara yönelik bir koleksiyon sunan marka olduğunu söylediler.
Koleksiyon hazırlarken hem business hayatındaki kadınlara bir ofis şıklığı yaratmak, hem de iş günü bitişinde insanların davetlere ve kokteyllere, seçtikleri kombinlerle devam edebilecekleri koleksiyonlar sunmayı amaçladıklarını söyledi.
Müşteri sadakati konusunda da çok yüsek bir seviyede odluklarını düşünen tasarımcılar, insanların kombinlerinde kullanacakları bir ya iki parça almaktansa tüm kombinleriniMachka koleksiyonlarından edindiklerini düşünüyor. Bu sebeple her kadının sabah kalktığında bugün ne giysem sorunsalını ortadan kaldırmak için çalıştıklarını belirten tasarımcılar, birbirinle uyumlu ve farklı kombinler elde edilebilecek parçalar yaratmanın marka için çok önemli olduğunu söyledi.
Machka’nın ageless ve timeless (yaşsız ve zamansız) ürünler tasarladığını söyleyen tasarımcılar, markalarının her tarzı benimseyen kadınla yakın bir ilişki kurabileceğini söyledi.
Tasarım süreçlerinde yönetimin kendilerini oldukça özgür bıraktığını, bu sebeple istediklerini yapmanın mutluluğu içerisinde daha başrılı ürünler yaratabildiklerini söyleyen tasarımcılar, Yalçın Ayadın gibi kreatif ve vizyon sahibi iş adamlarına Türkiye’nin ihtiyacını olduğunu belirtiyor.
Son olarak katılımcıların sorularına cevap veren Yalçın Ayaydın ve Ayşe, Ece Ege, diğer markaların da tasarımcı işbirlikleri yapmasının hem kendilerine, hem tasarımcılara hem de moda sektörüne oldukça katkı sağlayacağını belirtti.
Kaynak; tıktık:)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder