Ana Sayfa

29 Aralık 2011 Perşembe

Gucci Celebrates 90th Anniversary

Gucci, 90. yılını “1921” adını verdiği bir  koleksiyon ile kutluyor!



Parfümden giyime, çantadan araba dizaynına kadar birçok alanda tasarımlarıyla, moda dünyasında efsaneleşen marka, 90. Yılı  için yarattığı zamansız parçalardan oluşan koleksiyonunu geçtiğimiz günlerde tanıttı.

Gucci 1906 yılında Guccio Gucci tarafından Floransa’ da küçük bir dükkan ile işe başladı.1920’ lerde tasarladığı deri valizlerle “lüks” tüketime başlayan marka, 1938 yılında butik konseptinden çıkarak perakende mağazacılığa geçiş yaparak, ilk mağazasını Roma’ da açtı.Gucci’ nin ünü ve kalitesi insanlar tarafından yıllar geçtikçe daha çok fark edilmeye başlandı ve 1950’ lerde valizin yanı sıra kravat, ayakkabı ve el yapımı çantalar üreterek, dünya çapında tanınan markalar listesine girmeyi başardı.

1960’lı yıllara geldiğimizde ise Audrey Hepburn ve Grace Kelly gibi ünlü Hollywood starlarının Gucci’ nin ürünlerini sıkça kullanmasıyla, markanın “GG” logusu, markanın kimliğiyle bütünleşik bir hale geldi.

Gucci en gösterişli dönemini ise hiç kuşkusuz ki , 1994 yılında Tom Ford’ un markanın kreatif direktörü olmasıyla yaşadı.  Çeşitli spekülasyonlar ile son bulan Tom Ford dönemi ise, 2002 yılında markanın hazır giyim ve aksesuar kreatif direktörlüğü ile görevine başlayan Frida Giannini’ nin 2006 yılında markanın kreatif direktörü olmasıyla son buldu.

Kuruluş ve yükseliş hikayesinden yola çıkılarak adlandırılan 1921 koleksiyonu, zamansız konsepti ile hazırlanan  haki yeşil, bordo, taba ve siyah renklerin hakim olduğu cüzdan, makosen, çizme, saat, deri kemer ve çantalardan oluşmakta.





La Dolce Vita döneminden ilham alınarak tasarlanan parçaların en özeli ise, Riva ve Gucci’nin birlikte hazırladığı “Aquariva by Gucci” ismini verdikleri yat tasarımı. Koleksiyon kapsamında herkesin hayallerini süsleyebilecek özelliklerdeki yat haricinde bir de,  ünlü İtalyan otomobil markalarından Fiat ile yapılan işbirliği sonucu yaratılan ve “gökyüzüne açılan pencere” olarak ifade edilen “500 by Gucci” modeli bulunmakta.



Gucci, günümüzün gelişen teknolojisine de ayak uydurmayı ihmal etmeyerek, “Women’s Wear Daily” ile birlikte bir aplikasyon yaratarak, global bir lüks markası olan Gucci’ yi   küçük bir deri mağazası haline getirmişler. Ücretsiz bir şekilde  Apple App store’dan telefonunuza indirebileceğiniz uygulama ile Guccio Gucci’ nin 1920’lerde Floransa’ daki minik butiğinden bugünlere nasıl geldiğini izlemeniz mümkün.



In celebration of its 90th anniversary, Gucci is pleased to introduce the Gucci 1921 watch collection. Named after the year in which Guccio Gucci founded the Florentine House, the collection includes four female styles and two male styles belonging to the Gucci Coupe{aac} collection, designed by Creative Director Frida Giannini.

From his workshop, Guccio Gucci grew his quality leather goods shop into a world-renowned fashion house. Guccio's commitment to craftsmanship and his iconic style have endured throughout the House's many lives and today represent a tradition of quality and luxury. True to this legacy, Gucci Timepieces have come to be recognized as an authority in watchmaking and Made in Switzerland excellence.
The Gucci 1921 collection boasts a design that fuses classic and contemporary: the sophisticated square shape of the timepiece references the aesthetics of the 1920s all the while creating a modern style.

Each watch is distinguished by a unique leather-clad case. The leather straps complement the dials. Both the bracelet and the clasp feature Gucci's iconic horsebit.
The male styles are crafted with a Dubois-Depraz automatic movement and feature a rounded-square sun-brushed steel case and a unique dial. The sleek, sport-inspired face shows the hour and minutes with a small second hand at 9 o'clock and circular date counter at 3 o'clock. The dial also bears the logo of Guccio Gucci's signature at the top and the year '1921.' Leather straps are embossed with the diamante pattern designed around the dial.

The bible of the fashion industry has gone digital. In celebration of Gucci’s 90th Anniversary, Women’s Wear Daily for the first time ever has taken its signature Milestone section and transformed it into a richly visual App, which documents Gucci’s evolution from a small leather goods shop into a global luxury brand.
The free download, available at the Apple App store, traces the history of the brand from Guccio Gucci’s humble beginnings in 1920’s Florence to the modern, dynamic luxury house Gucci is today.

Source; click!

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...